måndag 21 februari 2011

CHECK



Det är så skönt att äntligen kunna sätta inte bara ett kryss, utan två kryss i listan över saker som är färdiga.
I helgen blev groventrén och köket färdigt! Jag hade tänkt att ni skulle få se en klassisk före och efter bild på groventrén men det gjorde sig inte riktigt på bild. Före-bilden såg precis likadan ut som efterbilden tråkigt nog. Ni får nöja er med den här bilden och så får jag väl förklara att det numera är nymålade väggar, lister och foder. Det var det minsann inte tidigare. Köket och groventrén fick dela på samma färgburk, nämligen en ljus cremefärg. Tidigare var köket grönt och entrén gul i form av tapeter som trillade ner om du stirrade på dem för länge. Bild på köket kommer senare för just nu ser det fortfarande ut som en byggarbetsplats med färgburkar, verktyger och täckpapp.
Hur gör mäklare egentligen för att få till alla dessa fina bilder som man ser i annonserna? Jag tycker att jag slår knut på mig själv för att stå så långt intryckt i hörnet som möjligt, men ändå får man bara med en liten kant av rummet. Men ni får hålla tillgodo med vad ni får för mobilkameran bjuder varken på vidvinkel eller mycket till blixt.
Nästa projekt som står på tur är det som så småningom ska bli matsal -som vi så tjusigt kallar det. Fortsättning på den följer. Och så har vi givetvis vår never ending hall, mer om den i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar