onsdag 23 februari 2011

HAR MAN MÅLAT EN MÅSTE MAN MÅLA ALLA

Idag har arbetet i huset stått stilla. Vi var nämligen tvugna att proviantera mer färg. Just nu är det listfärg och maskeringstejp som är hårdvaluta hos oss. När man började måla en list var man ju tvungen att ta allesammans eftersom de på ett eller annat sätt hänger ihop. Men den dagen när vi sitter där i soffan med benen i högläge kan vi ju faktiskt känna oss nöjda när vi tittar på våra skinande vita lister, foder och fönster.

Ikväll har jag tittat lite på Simon & Tomas. Det hör inte till mitt favoritprogram eftersom min smak sällan överensstämmer med deras och ikväll fick jag det återigen bekräftat. Jag har ju gnällt en hel del på den mörkbruna färgen som funnits på en hel del väggar i vårt hus, och just den färgen inredde de en stackars sommarstuga med ikväll.

Imorgon blir det nya friska tag med matsalen.
Härom dagen skulle jag riva bort en liten lös flik från tapeten i det rummet och lyckades då med konststycket att få med mig ca en kvadratmeter tapet istället för den lilla fliken. Helt plötsligt skapades det lite oväntat extraarbete... Igår fick vi pussla ihop ett antal gamla tapeter så nu är den väggen konstnärligare än någonsin! Bruna våder, gula våder och några våder med blommorna upp och ned.
Tur att hela rasket ska målas över imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar