lördag 26 februari 2011

MELODIKRYSS OCH MÅLARFÄRG


Efter mycket om och men har jag nu äntligen fått börja måla på matsalen.  Idag var det dessutom lite roligare att måla eftersom jag har haft sällskap. Det är bra att ha en snäll granne som inte bara kom med målarlust utan även med ett melodikryss! Medans väggarna förvandlades från mörkbruna till ljusgrå fylldes även melodikrysset på. Men det gick åt att två kloka huvuden slog sig ihop. Jag går alltid bet när det dyker upp någon gammal dänga med dragspel.

Bilden ovan är tagen med mycket motljus och av en ganska kass fotograf men så här såg det ut innan det gjordes något. Förhoppningsvis kan jag bocka av detta rummet när helgen är slut. Jag älskar när jag får säga 'check' och göra en liten bock i min mentala lista.
På bilden består golvet av en brun plastmatta, mörkbruna väggar och ett nikotingult tak. På nästa bild som kommer så småningom hoppas jag att det ska synas lite skillnad med nytt golv, ljusare väggar och ett vitmålat tak, men mer om det en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar