tisdag 8 februari 2011

VÅR I LUFTEN OCH VITT I HALLEN

Inatt var det näst intill storm och en massa snö hade trillat ner men det vägdes upp av den vårsol som har lyst nästan hela dagen. För visst var det väl vårsolen och inte vintersolen jag såg idag?

I huset är det hallen som är det nuvarande projektet. Det ska bli vitt, vitt, vitt och så ett par rullar tapet som jag beställde igår. De som bodde där innan hade mörkbrunt som sin favoritfärg så det går åt en och annan strykning för att få det något så när vitt. Men jag och rollern är som ett nu.
Sedan satt där en tapet från 1981 och brunblommig har fortfarande inte gått hem hos oss så det är bara att rolla på. Tack och lov slipper jag att ta hand om trapphuset som är fem meter högt, det var min sambo så snäll och offrade sig för. Det ser inget vidare ut när han balanserar högst där uppe på en stege.

Dessvärre har jag visst missat att ta kort på hallen på bottenvåningen så ni får hålla tillgodo med den övre hallen.

Så här såg det ut innan vi tog oss an det hela.


1 kommentar:

  1. Åh va kul att du börjat blogga. spännande att följa husutvecklingen :)

    SvaraRadera