onsdag 9 mars 2011

BLANDBAND

Fy vad fort en vecka går... Den här veckan blir det bara två arbetskvällar i huset för min del vilket ju är på tok för lite. De andra kvällarna måste jag förvärva lite inkomst och till helgen är det dags för ännu ett besök till staden. De besöken är inte riktigt lika roliga längre. Föregående helg var det kånkande på möbler, packande och bärande av flyttkartonger samt ett dragande kors och tvärs med släpkärran. Den här helgen är inte bättre för då väntar fönsterputsning, såpa och ugnsrengöring. Finns det nån som tycker det är roligt att flyttstäda? I så fall rekomenderar jag den personen en lättare sinnesundersökning.


Just nu i huset målar vi det sista rummet innan vi flyttar in. Det är sovrummet som har påbörjats. Därmed inte sagt att vi är på gång att flytta in än. Vilken tid allting tar. Bara att pilla bort maskeringstejp tar ju jättelång tid. Sen är det alltid några lister kvar att måla eller några kablar kvar att sätta upp. Men sen...


Det är tur att jag har underhållning medan jag jobbar. Under flyttpackandet av lägenheten hittade jag mina gamla blandband som min kompis gjort till mig. Det var en  tradition att när en av oss skulle åka på läger gjorde den andre ett blandband som man kunde ha med sig i sin freestyle. Dessa band dök upp i flytten och det är härliga konstnärliga skapelser med en salig blandning av musik. Man får sig den ena överaskningen efter den andra. Det är väl tur att ens sinne för musik har förändrats sedan början på nittiotalet.

1 kommentar:

  1. jappsi! jag har kvar mina också må du tro! va kuuul att läsa! minnen!

    SvaraRadera