fredag 18 mars 2011

CHECK



Nu ska ni äntligen få kliva in i hallen och titta på min absoluta favorittapet. Jag blev så nöjd med den! Det känns så skönt att öppna ytterdörren och mötas av en ljus, fräsch och luftig hall med vårkänsla tack vare de fina björkarna, istället för brunt och murrigt som det var när vi satte tänderna i det hela. Den har ju varit färdig ett tag men nu har äntligen täckpappen åkt väck och man kan se både de nya tapeterna och det nya golvet. Vilken skillnad det blev.

Igår var jag ledig och solen strålade. Det var ett ypperligt fönsterputsarväder. Städningen gick så mycket lättare när solen lyste, fåglarna trallade och snön smälte från taket. Sen att natten och dagen idag har bjudit på 15 nya centimetrar med snö är ju en annan sak... 
Nu är det färdigstädat i de rummen som vi ska bo i och jag har packat upp några kartonger. Har ett helt rum fyllt med kartonger så det finns fler kvar att ta sig an men det går framåt. Sen var jag tvungen att ta en liten paus från städandet igår och göra en utflyckt till den gigantiska second handaffären som bara har öppet på torsdagar och lördagar. Då är det kö utanför när de öppnar och igår var jag en av dem. Inte för att jag behöver nått, men det är alltd roligt att titta. Om jag gick tomhänt hem? Nej då! Jag hittade två lampfötter som förmodligen ska piffas till med lite vit målarfärg och sedan hittade jag ett underbart virkat överkast. Överkastet kostade 60 riksdaler, tänk vad hemskt när man vet vilken tid det tar att göra. Men jag ska beundra det varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar