onsdag 2 mars 2011

FRÅN BRUNT TILL BLÅTT TILL BRA

Det har redan blivit mars och vi har haft huset i över en månad nu. Jösses vad tiden har rusat iväg. Det har inte blivit många kvällar framför tv:n. Men jag tycker nog att vi har kommit en bra bit på väg och flytten känns inte längre lika avlägsen.

I helgen berättade jag ju att vi gett oss på matsalen. Den skulle bli svalt och härligt grå. Lördagen ägnades åt att stryka rummet tre gånger för att färgen skulle täcka ordentligt. Inget slarv! När färgen väl torkat och satt sig ordentligt på plats visade det sig att den blev ju inte alls grå. Den blev babyblå. Det var väl kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig... Jaha, det var bara att på söndagen bege sig iväg för att skaffa en annan nyans av grå. Hem igen och måla, måla och måla. Tre nya lager. Nu är rummet sannerligen välmålat. Men vet ni vad - nu är det riktigt bra! Jag förstår ju att ni vill ha bilder och det kommer, jag lovar. Men just nu är det inte så representativt med både maskeringstejp och täckpapp. Lovar bättring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar