onsdag 16 mars 2011

KAOS


Det har länge känts som att vårt hus varit just ett smärre kaos, men nu börjar det se lite ljusare ut. Saker och ting börjar ta form! Nu är alla rum på prioriteringslistan målade och städningen har påbörjats. Jag undrar fortfarande vem det är som gått och spridit ut ett fint lager damm precis överallt.
Ikväll for städpatrullen fram över köket och badrummet. Imorgon har jag beställt solsken så jag kan putsa fönster. SMHI lovar snö och regn, men hoppet är det sista som överger oss.

Om flitens lampa nu håller i sig så ska det köras lite möbler i helgen. Men jag lovar inget förren jag själv sett det hända. Tänk att vi faktiskt inom en överskådlig framtid ska bo i vårt projekt. För det har länge känts mer som ett projekt än som ett hem. Men ju mer saker som plockats in i köksskåpen och ju mer täckpapp som burits ut ju närmare hemma har vi kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar