tisdag 10 maj 2011

FLYTTKORT

Nu har jag äntligen tagit tag i mitt skrivande av flyttkort och i helgen lades de på postlådan. Vi har ju visserligen bott här ett tag men det är en sån där sak som inte har gjort sig självt. Men nu kan jag bocka av det från listan med gott samvete. Den som känner mig vet att jag inte kan skicka iväg de där grälliga korten som man får av adressändring utan att ändra om dem lite. Den fick bli en lördagkväll med lite klipp och klistra men sedan blev de tack och lov lite mer personliga.


Vet ni vad! Salladen och rädisorna i mitt trädgårdsland hälsar och tackar för era böner för nu har de kikat upp! Rädisorna har ju vuxit flera millimeter sedan jag såg dem sticka upp sina små näsor igår. Men oj vad jag måste gallra. En hel påse på tre stackars rader kanske var lite överdrivet. Var alla verkligen tvugna att ta sig? Men det kanske är dumt att gnälla på det utan jag ska nog snarare vara tacksam.
I helgen kommer mitt väv + trädgårdsproffs på besök så då ska hon få berätta allt om hur jag ska göra med min grönsaksodling, när jag ska plantera om tomaterna och vad det är för något som är på väg upp i min perennrabatt. Vi har mycket att gå igenom på lördag. Vi ska ju dessutom bygga ihop min Öxabäck-vävstol i vävverkstaden som ikväll blev helt färdigt. Nu återstår bara städningen där inne sedan kan jag börja plocka in. Bäst att ha det färdigstädat tills hon kommer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar