torsdag 19 maj 2011

VAR TAR TIDEN VÄGEN

Det finns så mycket man vill hinna med och så mycket man vill få gjort. Lite då och då dyker det upp en härlig, lång ledig dag, men vips så är det kväll och den har tagit slut. Jag hinner ju inte ens avverka hälften av det som jag vill få gjort på min mentala lista...
Det är väl bara att hänga med när livet dundrar på i hög hastighet, för något annat verkar man inte ha att säga till om.

Som om det inte finns tillräckligt med saker som man vill hinna  med inne så växer jobben till även utomhus så här års. Och vet ni vad som växer mer? Mitt grönsaksland!
Mitt livs första grönsaksland och det verkar finnas hopp! Vilken dag som helst nu ska potatisarna som fått stå i köksfönstret och förgro ner i jorden och tomatplantorna som växer så det knakar ska få lite ny jord i större krukor, men än så länge är det för kallt at ställa ut dem. Nätterna har på de här breddgraderna fortfarande en tendens att sjunka skrämmande nära minusstrecket. Jag behåller dem här inne i värmen i tryggt förvar ett tag till innan de ska få börja vänja sig vid klimatet ute, som då förhoppningsvis är lite mer stabilt och pålitligt.


För att njuta av allt det härliga som är ute kan man ju faktiskt plocka in lite av det. Häggen här håller på att blomma över så för att ta vara på det sista av de underbara blommorna med sin fantastiska doft tog jag in några av dem. Nu doftar det ljuvlig i hela vårt kök!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar