torsdag 30 juni 2011

MOHEDAFYND




Tänkte att ni skulle få se två av fynden jag gjorde på loppisen i helgen.
Hallen på övervåningen ligger fortfarande lite efter och det är mycket kvar att göra vid den i form av att hänga upp gardiner, väva en snygg matta och hitta lite fler möbler, men man får börja med det lilla. Efter min faster som lämnade oss förra året fick jag ta hand om hennes gamla pigtittare. När mina föräldrar var på besök hade de den med sig och nu har den hittat sin plats i hallen. I helgen på loppisen fick jag även med mig några små saker hem som fick komplettera den. Dels underbara små plåtburkar som en gång i tiden innehållit "Vattentät skosmörja". Bara ordet, skosmörja, känn på det. Man blir glad bara man hör det.
Sen hittade jag även en söt liten skolbok med fantastiska små räkneuppgifter om att köpa lax för 75 öre kilot. Undra hur mycket lax jag får för 75 öre idag!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar