torsdag 28 juli 2011

MJUKA SEMSTERPROJEKT





Har ni hört sagan om mannen som gick till skräddaren men en bit tyg för att få sig en kostym uppsydd.
Han går dit en vecka senare för att prova sin kostym. Skräddaren meddelar att det bidde ingen kostym. -Vad bidde det då, då? frågar mannen.-Det bidde ett par byxor. svarar skräddaren.
Mannen återkommer en vecka senare för att prova sin byxor. Så här håller det på tills det bara bidde en tumme.
Jag hade en vision om att sy ett vackert överkast.
Varje gång jag klipper mattrasor till mina trasmattor förundras jag över alla de vackara broderierna som de gamla lakanen är prydda med. Jag började att spara på dessa vackra monogram och spetsar för att en dag sy ett vackert lapptäcke av dessa.
Härom dagen tittade jag på min allt för magra samling med monogram och insåg att den dagen jag har tillräckligt många att sy ett överkast av då sitter jag nog själv på ålderdomshemmet. Men nått ville jag ju göra för att kunna njuta av de vackra broderierna. Tillsammans med några söta virkade dukar pryder de nu istället vår soffa.

-Det bidde inget överkast.
-Vad bidde det då, då?
-Det bidde fyra kuddar!

1 kommentar:

  1. Va fina saker du gör!! Måste ju komma o hälsa på o inspektera allt lite närmre! har tänkt länge att göra likadana kuddar som du, så nån dag kanske jag härmas lite, men vem vet, det kanske blir nåt annat när det väl är klart! Kram!

    SvaraRadera