onsdag 21 september 2011

VÄV 11




Under helgen som gick var det vävmässan i Borås och givetvis var jag tvungen att göra ett besök där. Målet var en härlig dag med mycket shopping, inspiration och trevligt sällskap och allt blev som det skulle. Det bjöds till och med på sol. När vi kom dit var planen att gå en runda och kolla läget för att sedan gå ytterligare ett shoppingvarv. Tror ni vi lyckades? En av de första montrarna vi hamnade i var den från Växbo lin där de sålde galet billigt lingarn och vips gick vi och bar på fem kilo lingarn. Inte så smart kan tyckas, men vi insåg att när vi kom dit nästa varv skulle det vara slut.
Eftersom vi kom dit på lördagen och mässan startade på torsdagen så var det mycket som var utplockat och slut så till nästa gång vet vi bättre och hänger på låset på torsdagmorgonen.
För min egen det verkade shoppingen till stor del röra sig kring material att göra sjalar av. Det blev bland annat ett par varianter av silke som ska bli spännande att prova på att väva under vintern. Sedan blev det en del fynd så som mattvarp, cottolin och en vävsked m.m. Det enda som fattas nu är lite mer tid att väva, men imorgon är jag ledig och då hoppas jag att regnet öser ner så jag med gott samvete kan sitta inne i vävverkstaden och få lite gjort.

Nästa gång vi hörs ska jag visa ytterligare något spännande och pyssligt som vi köpte på mässan, men tills dess får ni njuta av några inspirerande bilder från andra duktiga vävare.



1 kommentar:

  1. Hej! Visst är det härligt med vävmässa. Ser att du fastnade för Helena Bengtssons gardin. Helena är från Värmland. Man skulle behöva ha en mycket tjockare plånbok när man ska på mässa. Man vill ju bara köpa av allt. Ska bli roligt att se vad du ska göra sedan. Jag behöver också köpa tid - vem säljer det?
    Kram Birgitta

    SvaraRadera