måndag 14 november 2011

FÄRGGLATT




Förra veckan klippte jag ner mina grytlappar. Efter att ha varpat två flätor á 6 meter så blev det 16 par grytlappar vilket jag får vara nöjd med. När jag vävde dem växte de fram mer och mer som en påse nonstop i allsköns färger. Vanligtvis väver jag mycket i svart, vitt och oblekt så det kändes lite ovanligt med en hel karamellpåse på tygbommen.
Har fortfarande lite problem med att röra mig efter att ha gett revbenet en smäll men jag har upptäckt att det går att sitta rak i ryggen vid symaskinen så nu kan jag åtminstonne fålla mina grytlappar som kommer väl till pass inför jul, då jag även passade på att göra några röda.
Nästa gång ska ni få se hur de blev fållade och klara.

5 kommentarer:

  1. Hej, dina grytlappar ser verkligen härliga ut, vilken smart idé att sätta upp två omg. på bommen, tror jag ska knycka det nästa gång jag väver grytlappar, om jag får.../ Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Härliga färgklickar i novembermörkret, dessutom snygga och lite annorlunda grytlappar!
    Och nu blev jag godissugen... när du frestar med smarriga "Non Stop" :)
    Ha det bra/Irené

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad fina och färggranna dina grytlappar är. Svart i varpen tar verkligen fram färgerna.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Solvnotan: Stjäl på du! Det är ju lite det som det här bloggandet är till för. Men vi kan ju kalla det för inspiration istället för stöld så låter det lite snyggare. Men jag är själv expert på att stjäla idéer. Det var så otroligt smidigt att väva dem paralellet bredvid varandra. De blev exakt lika långa vilket jag haft problem med tidigare.

    SvaraRadera
  5. Hej Sanna! Nu har jag äntligen fått tid att sätta mig ner och läsa din blogg. Vad mycket otroligt fina vävar du gör. Jättekul att se, och så inspirerad jag blir! Hoppas allt är fint, ses på tisdag// Pernilla

    SvaraRadera