fredag 25 november 2011

KRANSVERKSTAD




Det går så fort till andre advent och julmarknaden så jag vet inte hur jag ska hinna med första advent som redan väntar runt knuten. Nu har i alla fall kranstillverkningen inför nästa helg tagit fart och nästa gång vi hörs ska ni få se några smakprov på vad det blev.
Tänk om man bara kunde hålla sig till sina vävda grejer när det nu ska bli julmarknad, men inte jag inte. Allt är ju så roligt så man vill ju göra lite av allt. Snart kan jag i alla fall bocka av kransar från listan över färdiga grejer.
Det är en vecka kvar nu och jag har fortfarande en halsduk kvar att väva ner samt en och en halv matta. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här med dygnets på tok för få timmar. Skulle ju vara så roligt att få med mina julmattor.
Nåväl, imorgon väntar julbord med vännerna och då kanske julstämningen och lite extra slutspurtsenergi infinner sig.!

2 kommentarer:

  1. Verkar somm det blir nattarbete hos dej i veckan. Önskar dej en skön första advent.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Med ett leende på läpparna ... jag känner igen det du skriver! Visst vill man ha lite av varje när man ska på marknad och kransar är ju så roligt att göra:)Hoppas att du får dina julmattor färdiga också, du får lägga in bilder när dom är klara och visa!
    Ha nu en trevlig 1:a advent/ Irené

    SvaraRadera