tisdag 14 februari 2012

VITASTE VARDAGSRUMMET







Välkommen till vårt vardagsrum. När vi målade och tapetserade här var vi så oerhört djärva så vi valde vita väggar och en fondtapet i vitt med små silverstänk.
Uppsättandet av den tapeten förtjänar nästan ett eget litet inlägg men ni får hålla till godo här.

Det är min sambo som står för tapetseringen här hemma och jag bistår så gott det går. Till saken hör att min sambo avskyr att tapetsera och påtalar det gärna. Tur att vi snart är färdigtapetserade här i huset.
Sagt och gjort, en kväll för ungefär ett  år sedan skulle den upp. Den här tapeten visade sig inte vara av den bästa kvailtén utan den var tunn, svår att arbeta med och hade inte världens bästa mönsterpassning.
Redan där har vi ett stort problem. Lägg då därtill att min sambo kvällen till ära hade tandvärk samt bara några dagar tidigare slutat snusa. Då kan  ni själva räkna ut vilket humör han var på!

Inför jul var jag på skattjakt i ladugården här intill och blev givetvis stormförtjust när jag hittade en rattkälke där i gömmorna. Till jul gjorde den sig utmärkt under granen. Granen är sedan länge utslängd men jag har ännu inte haft hjärta att slänga ut kälken. Det är ju faktiskt fortfarande vinter!
Gissa om min sambo den kvällen innan jul blev en smula förvånad när han skulle duscha och det i badkaret står en kälke som jag just dammsanerat.
Men frågan är väl om han inte snart upphör att förvånas.

Härlig Alla Hjärtans Dag på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar