fredag 2 mars 2012

ÄLSKADE TUPLANER




Nu har vi tagit klivet in i Mars och ni har fått en liten inblick i hur det ser ut hemma hos mig så här ett år efter inflytt. Det finns fortfarande en del kvar och redan idag ska jag faktiskt åka och köpa tapeter till det sista rummet som ännu inte blivit uppfräschat.  Ska bli skönt att snart få ta tag i det så man kan ha dåligt samvete över något annat istället. Men bara för att tapeter ska inhandlas innebär det inte att det kommer att bli färdigt på ett kick. Lusten ska falla på, rummet ska tömmas, täckas och maskeras, sedan kan det hela dra igång, men jag känner vittring i allafall.
Ni fick inte se något av hur det ser ut i min väverkstad, men den är alltid på tok för rörig för att visas upp, men en dag när jag är i städartagen ska ni få följa med in dit. Jag brukar skylla på att det ständigt pågår en skapandeprocess där inne och att det är därför det är så rörigt. Ingen skulle någonsin våga motsätta sig någon så suggestivt som en skapandeprocess.

Idag får ni istället titta på mina fina tulpaner som sjunger på sista versen.
Förra helgen hade vi härligt besök av kära vänner som hade med sig en underbar bunt med tulpaner. De har under veckan prytt vårt kök och jag har glatts så mycket åt dem, men nu började bladen att hänga och se allmänt gula och tråkiga ut. Men jag vill ju verkligen inte göra mig av med dessa blommor än som påminner om en härlig helg, så jag klippte helt enkelt ned dem och arrangerade dem i en skål på fot, så nu får jag glädjas åt dem ytterligare ett par dagar! 

2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med på allt du skriver idag:)
    kram Monika

    SvaraRadera
  2. Så vackra färger på tulpanerna, riktiga inspirationsbilder.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera