måndag 5 mars 2012

VITA GÅSÖGON



Man kan ju undra efter så här lång tid utan tillstymmelsen till något vävinlägg om jag över huvudtaget håller på med det fortfarande. Men lugn, bara lugn, då och då blir det en stund över till att få ägna sig åt vävning. Stunderna är lite för få och lite för korta men man får ta den tid som finns. 

Just nu är det trasmattor som sitter i den stora vävstolen. Som jag har längtat efter att få väva trasmattor igen då det var ett bra tag sedan.
Här är en av mina vita gåsögonmattor som man verkar kunna väva hur många som helst. De hinner knappt hamna i mattställningen innan de är sålda så jag hoppas att den här kommer att finnas kvar tills det blir dags för sommarens utställningar att dra igång för jag har lite andra idéer som jag också vill prova innan mattvarpen är slut. 

2 kommentarer:

  1. Gillar gåsögon och det är så roligt att väva det. Snyggt blir det också.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att dom försvinner fort:)
    Dom blir kanonfina!!!
    Väntar med spänning på dina nya ideér- fast vad som kan överträffa dom här vet jag inte!
    Kram Monika

    SvaraRadera