söndag 22 april 2012

BADRUMSMATTA




Nu är trasväven nedklippt och min badrumsmatta är fållad och klar. Jag har haft lite svårt för att bestämma mig för om jag tycker om den eller inte. Ena dagen tycker jag att den är på tok för rörig och nästa dag tycker jag att den är härligt bohemisk. Hur som helst blev det ett helt annat badrum när den kom på plats. Så mycket mer ombonat och hemtrevligt - om ett badrum nu kan kallas för hemtrevligt.
Det har sina för och nackdelar med en ny badrumsmatta. För att få lägga den på plats var jag ju givetvis tvungen att storstäda hela badrummet, inte så spännande men skönt när det var klart. Nu ligger den där och man kan sitta och fundera över de återkommande rapporterna när man ändå är där inne och inte har något speciellt att filosofera över. 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker din badrumsmatta ser behaglig ut, inte alls rörig... känn dig nöjd med den! Men jag förstår hur du menar, jag har samma känsla för det jag gör ibland :-)

    SvaraRadera
  2. En fin badrumsmatta. man behöver sitta och filosofera ett tag i badrummet lite då och då. Mattan hjälper ju till. Ha en bra kväll.//MalinSj

    SvaraRadera