tisdag 17 april 2012

NORDISKA TRÄDGÅRDAR 2012

Det var sannerligen längesedan. Ibland liksom flyger timmarna, dagarna och veckorna iväg och man har fullt sjå med att hänga med.
Helgen som var spenderade jag i Stockholm på en härlig weekend tillsammans med min mamma. Vi åt gott, shoppade, njöt av tillvaron och så var vi på årets trädgårdsmässa.
Jag ska med en gång bekänna att jag inte är någon trädgårdsfantast men jag älskar allt som är vackert, och sådant finns det gott om på den mässan. Det är en trevlig tillställning men mycket att titta på och inspireras av.
Man fylldes av lust att få komma hem och plantera sina ny-investeringar så döm om vår förvåning när vi vaknade upp på lördagsmorgonen och det var över en decimeter snö utanför hotellet.
April har då sannerligen levt upp till sitt rykte i år så jag gör nog bäst i att vänta tills maj kommer med att plantera mina lavendlar, stockrosor och pampasgräs som jag hade med mig hem från mässan.
Tills dess får vi njuta av lite bilder därifrån. Jag älskar när folk tänker utanför ramarna!





1 kommentar:

  1. Ja, det var på tiden! ;)
    Har saknat dig.
    Det var verkligen festliga bilder du visar.
    Inget fel på fantasin där.
    Ja, nu väntar vi på våren ordentligt.
    men snart, snart kommer den väl.
    Ha det gott.
    kram Monika

    SvaraRadera