lördag 9 juni 2012

KLUMPEN




Jag tror bestämt att det blev en igelkott!
Ja när man klipper ner och rullar ihop en väv kan det ju se ut precis hur som helst och i det här fallet blev det en stor spretig och taggig klump.
Det är alla sommarens grytunderlägg. De är ständigt slut i sin låda men nu ska det väl ändå räcka hela säsogen ut. Det blev nästan 40 stycken.
Nu ska jag bara leta fram trollspöt och vifta lite med det så att de blir fållade och klara.
Man skulle ha en liten nisse som man kunde plocka fram ur en liten låda när det ska fållas, klippas trasor eller göras något annat som är mindre roligt.   
Nu kan jag i alla fall lägga vävning av 12 meter grytunderlägg till handlingarna efter lite möda och besvär då jag fick klippa ner den första väven eftersom jag lyckats få med en rulle varp som hela tiden gick av när jag försökte väva.
Väver man som jag gjorde i det här fallet med rep, pinnar och tidningpapper så går det år en ordentligt slitstark varp men på andra försöket gick det tack och lov bättre.
Nu återstår som sagt bara fållning, fållning och fållning.

2 kommentarer:

  1. Det blev ett riktigt fint konstverk av vävrullen.
    Bra att ha grytunderlägg så det räcker- kan bli bra presenter också.
    Tråkigt det där med varpen som inte höll, sånt vill man inte va med om, men till slut blev det bra resultat.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt konstverk! Nästan synd att klippa ner det... /Ica

    SvaraRadera