fredag 3 augusti 2012

TROLLSLÄNDOR




Ni vet när man ligger där i sängen och vet att man borde sova men så får man en idé. Visst är det hoppslöst. Härom dagen fick jag just en sådan tanke som jag gått och funderat och funderat på. 
Min sambo jobbar med metall vilket för mig är ett ännu outforskat ämne men det måste man ju ändra på. Jag fick en bild av två trollsländor i huvudet och jag bad honom att skaffa en plåtbit som var tjock nog att inte kännas klen men tunn nog att kunna klippa i med plåtsax. Han började rabbla upp olika millimetermått men insåg snart att det var ganska lönlöst och tog helt enkelt hem en plåtbit lagom tjock att klippa i. Att fråga vad jag ska ha det till har han nu börjat lära sig är ingen idé, för svarar jag då trollsländor så blir han inte mycket klokare av det.
Sen tittade han lite skeptiskt på mig när jag glad i hågen satte igång men att klippa, vira, trä pärlor och vira lite till, men ser man på, nu hänger herr och fru trollslända på väggen till vår altan. Det gick! 

2 kommentarer:

  1. Kul idé... verkligen dekorativt och snyggt på väggen!
    Ha en trevlig helg/ Irené

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Kul med dekorationer i "fel" format, framför allt extra stort. /Ica

    SvaraRadera