onsdag 3 oktober 2012

LJUNGS SLOTT



Jag tycker det är så fantastiskt roligt att få väva sjalar och halsdukar. Just nu sitter det linnesjalar i lilla vävstolen och det är en av mina favoriter. Den blir så stilren men ändå så arbetad med sin spanska spets. Med sin svarta varp blir färgerna höstigt murriga, för hösten är just sjalarnas tid. På sommaren säljer man inte många av dem men på hösten är det högsäsong.
Nu till helgen åker jag och min kompis till Ljungs slott utanför Ljungsbro för att där vara med på en höstmarknad och dit ska sjalarna med så nu får det bli ett extra ryck inför helgen. De ska ju fransas också innan de är redo för försäljning.

Det är första gången som vi ska stå och sälja tillsammans och det kommer att kännas ovant men oj så trevligt med sällskap. Jag som är van att stå själv.
När jag stod på en annan marknad i somras hade jag två vänninor i ståndet bredvid mig som slagit sig ihop för att sälja sina grejer men de hann att bli osams flera gånger om. När den ene fick sälja av sina grejer blev den andre sur och vice versa. Det var ren underhållning att få se hur de agerade.
Risken för att vi ska bli sura på varandra räknar jag som obefintlig. Sen huruvida vi säljer nått är nog ganska oviktigt, vi sätter större värde på att få ses och umgås en helg!

Välkomna till Ljungs slott lördag & söndag 6-7 oktober kl 11:00-16:00

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du kommer hitåt! Ska se om jag hinner dit och hälsa på. Annars får du gärna svänga förbi här. Det är ju bara tio minuter bort... /Ica

    SvaraRadera
  2. Det skulle varit superkul och gjort en visit hos er men jag har med mig en "kompanjon" den här gången och så har vi karlar som förmodligen väntar på oss när vi kommer hem =)
    Men en annan gång tittar jag gärna förbi!
    Har du tid är du välkommen att hälsa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska definitivt försöka få in det i almanackan! /Ica

      Radera