söndag 17 februari 2013

HANDLEDSVÄRMARE I





Alla visar upp så fina stickade vantar, sockar och sjalar och jag är djupt imponerad. Imponerad över alla dessa människor som kan sticka utan att ens slänga ett öga på sin stickning. Som kan sticka vad som helst på gehör.
Jag är INTE en av dem. Jag kan så gott som inte ens sticka. Jag förstår inte hur man får till de där snygga hålen eller flätorna. Skulle jag få till det så beror det på att jag tappat för många maskor eller att garnet snott ihop sig.
Jag kan sticka en sak och det är handledsvärmare. Jag är inte på något sätt bra på det men om man trär upp lite pärlor på garnet och stickar in i ett förutbestämt mönster så ser det genast mer avancerat ut, utan att alls vara det.
Här stickas det rakt fram och sedan tillbaka igen, utan att varken ta ut eller ta in, för det är överkurs!
Här stickas det endast räta maskor, utan vaken omslag eller utslag, för det är överkurs! 

2 kommentarer:

  1. Dina handledsvärmare är mycket snygga o du ska vara mycket stolt över dom! Och hör sen!
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  2. Det enkla är ofta det som blir vackrast och det visar sig tydligt i dina handlesvärmare!
    Jättefina tycker jag/ Irené

    SvaraRadera