söndag 17 mars 2013

BLÅTT LUDD



Härom veckan var det lila ludd i vävverkstaden, men det var inget mot vad det är nu.
Ni som vävt jeansmattor vet precis vad jag pratar om. När hela ens värld blir blå. Lampan blir blå, tavelramen blir blå, gardinstången blir blå, naglarna blir blå, man är blå både in och utvändigt och symaskinen liksom badar i ett hav av blått ludd och blått skräp. Som sagt, ni som klippt jeans vet precis vad jag pratar om och ni andra kanske numera kan föreställa er.
Alla trasor dammar såklart men att påstå att jeans dammar är en underdrift.
När man ska väva sin jeansmatta får man försöka göra det med lite fart så man slipper leva allt för länge i detta kaos.
Min sambo försökte angripa vävverkstaden med dammsugaren med både han och snabeldraken vände förskräckt i dörren.
Så nu vet ni vad jag gör ett tag framöver; jag förvandlas till en blå smurf och väver en jeansmatta!

2 kommentarer:

  1. Får hoppas att inte du också blir blå. Det är nog alldeles för mycket färgämnen i jeansen eftersom de färgar av sej så mycket.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur det är, men det är värt det.

    Välkommen till Smurfarnas värld!

    SvaraRadera