tisdag 23 april 2013

SISTA BITEN


Har nu kommit igång med den sista biten på olycksvarpen. Har ingen aning om hur mycket det är kvar eller hur långt jag kan väva i den här varpen så det får bli lite mönster i början och i slutet, inga långa rapporter som inte går ihop sig i slutet. Vi får väl se om det går att väva till slutet över huvud taget.
Det blir en matta i svartaste svart med lite inslag av vinrött, eller om det är plommon. Det är en sådan där färg som ligger i betraktarens ögon.
Har beställt hem lite ny mattvarp till nästa projekt. Vad det blir håller jag på ett tag till. (kanske på grund av att jag själv inte bestämt mig ännu) 

1 kommentar:

  1. Lycka till med det sista av varpen och hoppas det inte strular allt för mycket! Det blir en snygg kontrast med de vinröda borderna tycker jag/ Kram Irené

    SvaraRadera