måndag 26 augusti 2013

TRÅKIGHETER



Mattvarp har nu kommit upp i vävstolen.
Kommer ni ihåg förra gången jag vävde mattor och hade lyckats få i skör mattvarp som bara gick av hela tiden. 
Är det inte det ena så är det det andra.... Tro det eller ej men nu är det inslaget som går av.
Hade köpt ett antal meter av det billiga tyget på IKEA och glad i hågen vävt en bit när jag till min fasa inser att spännaren tar sönder inslaget och gör stora hål i sin framfart... Inte konstigt att jag själv lyckats rycka av det flera gånger när jag lagt in det i skälet. Det gick sönder bara man tittade på det....
Jag kanske inte borde hålla på med vävning. Suck!
Det som inte dödar härdar jag har hört, det är väl lika bra att jag tar fasta på det. 

4 kommentarer:

  1. Vilken otur du har... är det Ikeas svarta tyg Ditte du har köpt? I så fall har det försämrats, jag har vävt mycket med det och det har varit toppen, både i färghållbarhet och kvalitet! Har dom kanske bytt leverantör till det sämre, det låter i alla fall inte kul :-(

    SvaraRadera
  2. Nä, fy vad tråkigt. Nog har du haft otur.
    Men jag har hört flera som köpt tyg på IKEA som dom vävt med o dom har varit mycket nöjda. Det var verkligen tråkigt.
    Men ge inte upp! Snart går allt bra.
    Håll ut!
    Kram Monika.

    SvaraRadera
  3. Det är Ditte som spökar. Har också köpt det tidigare och då har det inte varit några problem, men svart är ju alltid svårt eftersom det är så hårt färgat. Men ska ni köpa så riv lite i det, här räcker det med att man drar till lite i tyget så brister det.
    Otur är ordet men har man nu kommit igång så är det väl bara att bita ihop och se fram emot nästa väv utan Ditte!

    SvaraRadera
  4. Ta med det till Ikea och visa...om tyget är så skört borde du få det reklamerat/ Irené

    SvaraRadera