lördag 21 september 2013

HJÄRTLIGT MOBILFODRAL


I somras var vi på semester en vecka i Danmark med goda vänner. Vi hade en underbar vecka med sol, bad, utflykter och god gemenskap.
En av tjejerna i sällskapet blev under hela veckan pikad för att hon förvarade sin mobil i en gammal raggsocka. Jag erkänner villigt att jag instämde i pikningarna!
Väl hemma tyckte jag att det var lika bra att göra något åt saken, för raggsockan var inte särskilt vacker! Hannes favoritfärg är grön och i restgarnslådan hittade jag lite grönt ullgarn som fick stå till tjänst. Tillsammans med pärlor och en rosett så blev det ett mobilfodral, betydligt mer lämpat för uppgiften än raggsockan!
Nu finns det en ganska avundsjuk dotter i hushållet som påminner mig varje gång vi träffas om att hennes mobil är lite mindre än mammas! 

1 kommentar: