lördag 1 november 2014

PYJAMASSJAL


Oj vad man lär sig mycket på att vara spontan. Som till exempel att jag nog inte ska fortsätta att vara det!
Tänkte när jag solvade min herrpyjamasrandiga sjal att den kanske bli lite mindre herrpyjamas av att vävas i diamantkypert. Och som vanligt så vad det väl inte den mest briljanta idéen.... En rörig randning med en rörig solvning det blir ju som alla ni andra redan räknat ut långt före mig - superrörigt! Tänk vad jag lär mig mycket, och tänk vad jag jobbar hårt på det positiva tänkandet medan jag frustrerat konstaterar att det är många meter kvar.
Och vilken rörig trampordning det dessutom är i diamantkypert. Jaja, har jag nu satt mig i båten så är det väl inget annat än att ro den i land! Simma lugnt!

3 kommentarer:

  1. I mina ögon inte alls rörigt, stirra dig inte blind på själva mönstret utan titta på helheten med färgerna som gör sig så bra i hop... jättesnyggt tycker i alla fall jag! Kram Irené

    SvaraRadera
  2. Ett förslag från mej är att du trampar 1-2-3-4 hela tiden så får du ett mönster som du tycker blir lite mindre r ärogt. Prova får du se.
    trevlig helg. Kram Birgitta

    SvaraRadera