tisdag 6 oktober 2015

PÅ BESÖK I TOMTETRÄSKET




Vi kan väl kalla det för att börja i tid.
Och god tid förresten, snart knackar den på dörren - julen.
Mattvarpen lider mot sitt slut och det kommer inte att räcka till någon ordentlig matta så varpen har smalnat av och nu får det bli en jullöpare med trasor och tomtar.
Solens strålar värmer fortfarande och här sitter jag och väver och tänker på julskinka!
Jag kanske snarare borde ägna mig åt att fundera på vad som ska upp i väven härnäst men när man väver så sakta som jag gör så är det inga problem, tvärtom så är det kö. Det är mycket man vill hinna väva, men vävtiden är dessvärre inte lika god tillgång på.
Kan ju inte sitta här och hoppas på en regnig höst, men kanske lite i alla fall.... 

1 kommentar:

  1. Underbar traslöpare.
    jag står i startgroparna till Rosengångens mysterier. Jag ska, på söndag, börja solva om min glesripsmatta till rosengång. Hoppas , hoppas jag får till det. Vill också göra så fint som du.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera